čtvrtek 21. února 2013

Hrášková polévka

Každý jí zná, každý jí už jedl a snad každý jí má rád - Hrášková polévka :)

Nebude to asi nijak rozdílný recept než znáte, ale na mém blogu nesmí chybět, protože i já jako nepolévkový člověk jí mám ráda :)


Hrachová či hrášková polévka má zelenou, žlutou nebo až hnědou barvu, podle typu hrášku a země původu.
Hrachová polévka pochází již ze starověku takže to není žádná nová pochoutka,. tato informace je uvedena v The Birds Aristophanes a podle jednoho zdroje Řekové a Římané pojídali tento lusk už asi 500 - 400 př. nl. Během této éry, prodejci v ulicích Atén prodávají horké hrachové polévky tak, jak je známe dnes.

Ingredience:
1 sáček mraženého hrášku
1 litr vody
hrst bazalky
2 lžíce bílého jogurtu či smetany
kostka zeleninového bujónu

Postup:
do hrnce dáme vodu, zeleninový bujón a hrášek, který vaříme dokud není hezky měkký. Po chvíli přidáme bílý jogurt a pořádně promícháme.
Směs přelijeme do ponorného mixéru, přidáme nakrájenou bazalku a vše rozmixujeme.
Voilà polévka je hotová :)



Já si k ní opeču celozrnný toastový chléb, ale není to třeba :)


14 komentářů:

  1. Tu jsem jedla většinu zimy:-)) Jen bez jogurtu, hrášek, bujon, voda.. úžasně jednoduché, úžasně dobré:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Málo kdo tam dává jogurt no :) ale já ho tam vždy kydnu :D přece jen to má být krémové tak tomu musíš nějak pomoct :D

      Vymazat
    2. No já dávám hodně málo vody, takže je z toho takové pyré:-)) A fakt to ani není třeba:-) Ale pravda mít v lednici otevřenou zakysanou smetanu tak si tam taky trochu dám:-))

      Vymazat
  2. ooo ta tvoje hrášková polívčička vypadá dokonale!!

    OdpovědětVymazat
  3. Mňam:) Akorát bacha na zeleninové bujony;) Kup si třeba v Dam to Alnatura, to je opravdu 100% přírodní:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji za radu, ale bez obav nakupuji potraviny déle než oblečení :D všechno to pořádně zkoumám a čtu :D

      Vymazat
    2. :DD už tě vidím s tou lupou jak to zkoumáš :D A polévku bych si hnedka dala! Ještě miluju dýňovou! :)

      Vymazat
    3. Když to nejde přečíst tak vytáhnu mobil a začnu googlit :D
      Pak všichni nadávají, protože si myslí, že si píšu sms místo toho, abych nakupovala a jen překážím :D :D

      Vymazat
  4. paráda :) hrášková je skvělá! ty tvoje recepty mám moc ráda

    OdpovědětVymazat
  5. Hrášek mám moc ráda.
    A ta barva je úžasná! ♥

    OdpovědětVymazat
  6. Mnaaam! Týjo už sem dlouho neměla, většinou si dělám blokolicovou a rozmixuju ale takle vypadá taky úžasně!

    OdpovědětVymazat